Opintopäivät 2024 Oulussa

Opintopäivät 2024 Oulussa

Opintopäivät järjestetään Oulussa 23.–24.3. Teemana on: ”Tuu nääki Ouluun oivaltamaan.”
Ilmoittautuminen on nyt täynnä.

Osallistumismaksu:
Jäsenhinta 85 €
muilta 100 €

Majoittuminen:
hotellitarjous: Sokos Hotel Arina
134€/ 2hh (sis.aamiainen) /yö;
125€/ 1hh (sis.aamiainen) /yö;
varaukset: Matkahaukka hilkka.lindqvist@matkahaukka.com

Ilmoittautumislinkki:
Ilmoittautuminen on nyt täynnä.

_ _ _

OPINTOPÄIVIEN OHJELMA (ohjelma PDF:nä tästä)

Lauantai 23.3.2024
Ilmoittautuminen klo 8.15 alkaen
8.45 Opintopäivien avaaminen
9.00–10.00 Oppilaan koulukuntoisuus – avohoitopainotteisuus koulun näkökulmasta, lastenpsykiatri Päivi
Lindholm
10.15–11.15 Työkaluja tunnesäätelyyn – lasten ja nuorten psykoterapeutti ja erityisopettaja Maria
Matilainen, Ellipsi
11.30–12.00 Lukikuntoutuksen peruspalikoita – puheterapeutti ja erityisopettaja Auli Olli-Saarela
12.00–13.15 Lounas ( sisältyy päivän hintaan)
13.15–14.15 PAJAT: (osallistuminen yhteen pajaan)

  1. Nuoret ja matematiikan haasteet –erityisopettaja Marja Kosola
    Matematiikka on monelle nuorelle haastava ja tunteita herättävä oppiaine. Siitä huolimatta nuoret haluavat
    oppia matematiikkaa ja uskovat myös pystyvänsä siihen. Mikä nuorten mukaan estää ja edesauttaa heidän
    oppimistaan? Pohdimme nuorten tilannetta heidän omasta näkökulmastaan.
  2. Matematiikan oppimisvälineet: kymmenjärjestelmän ja laskusujuvuuden oppiminen – Niina Ågren, matikkakoutsi, Sataope
    Matematiikan oppimisvälineet tutuiksi: kymmenjärjestelmän ja laskusujuvuuden oppiminen
    (yhteen- ja vähennyslasku sekä kerto- ja jakolasku)
  3. Musiikista hyvinvointia – Outi-Mari Karppinen, musiikkiterapeutti ja luokanopettaja
    Musiikkiterapiatapaamisten yhteys hyvinvointiin erityistä tukea tarvitsevien lasten kohdalla. Lisäksi pieniä
    harjoitteita sovellettavaksi omaan työhön.
  4. Koulua käymättömät nuoret/ Raahen liikkuvan tuen malli – Anita Paani, koulunjohtaja ja pedagogisen
    tuen koordinaattori
    Kouluakäymättömien oppilaiden opetuksen järjestämisen malli Raahessa pohjana yhteiselle keskustelulle.
  5. Tekoälyn abc opettajille – Atte Sneck, IT-alan asiantuntija
    Työpaja tarjoaa osallistujille mahdollisuuden kehittää taitojaan ja ymmärrystään tekoälyn parissa.
    Työpajassa osallistujat oppivat tekoälyn perusteet, kuulevat käytännön työkaluista sekä tekoälyn
    soveltamismahdollisuuksista koulutuksessa. Osallistujat saavat myös käytännön vinkkejä, miten tekoälyä
    voidaan hyödyntää oppimisen tukena ja oppimisprosessien tehostamisessa.
  6. ” Tuottava kirjoittaminen osana tukisykliä” – Anne Karttunen, yliopiston opettaja, Itä-Suomen yliopisto
    Keinoja kirjoittamisen haasteisiin.
  7. Taikamattoon tutustuminen – Jonna Ruuskanen, erityisopettaja Tiernan koulu
    Tutustu Taikamattoon ja sen erilaisiin mahdollisuuksiin.
  8. ”Värkkäilyä STEAM-hengessä” – Maikki Manninen, ICT-kehittäjäopettaja Oulun kaupunki
    STEAM-pedagogiikka käyttää tekniikkaa, luonnontieteitä ja taidetta lähestymistapoina oppilaiden
    itseohjautuvuuden, vuorovaikutustaitojen ja kriittisen ajattelun opettamiseen. STEAM on oppilaslähtöistä,
    kokeilevaa ja yhteisöllistä oppimista, jonka avulla koulun toimintakulttuuria parannetaan yhdessä tekemisen
    ja oppimisen näkökulmasta.

14.15 Kahvi (sisältyy ohjelmaan)
15.00–15.45 Draaman keinot. Vuorovaikutus tai virheet? Saija Laukka. erityisopettaja
16.15 Sel. ry:n vuosikokous
Iltaohjelma: Oulun kaupungin vastaanotto

Sunnuntai 24.3.
9.15–10.15 Nepsy-oppilas yleisopetuksessa – Kirsi Pöykkö, mentoriopettaja
10.30–11.30 Pidä huoli itsestäsi! – Heli Tuikka, psykoterapeutti
Klo 11.30-12.00 Kiitos opintopäivistä ja hyvää matkaa!

Päivät järjestää
Oulun seudun erityiskasvatus ry.

 

Tykkää ja jaa