Vuoden erityinen teko

Vuoden erityinen teko 2020 myönnetään Ari Malmbergille. ”Hän on päätoimittanut laadukkaasti Erityiskasvatus-lehteä ja osaltaan huolehtinut tärkeän jäsenpalvelun toimimisesta poikkeusoloissa.”

– Olen palkitsemisesta vähän hämmentynyt ja erittäin otettu, päätoimittaja Malmberg sanoo.
Suomen erityiskasvatuksen liitto ry:n hallitus perusteli valintaansa sillä, että Ari Malmberg on päätoimittanut laadukkaasti Erityiskasvatus-lehteä ja osaltaan huolehtinut tärkeän jäsenpalvelun toimimisesta poikkeusoloissa.
– En minä lehteä yksin tee. Päätoimittaja kokoaa lehden yhdessä graafikon kanssa. Jani Käsmälle suuri kiitos hänen tekemästään työstä. Ja erityisen suuri kiitos lehden juttujen kirjoittamiseen osallistuneille toimituskunnan jäsenille ja avustajille. Inka Turunen, Harri Saine, Tanja Östman ja Tiina Vitka tekevät joka numeroon suuren työn, Malmberg sanoo.

Lehteä tekevät myös ne lukuisat erityiskasvatuksen ammattilaiset, jotka kertovat ja kirjoittavat omasta työstään ja toimivista käytänteistä.
– Erkkapuolella ammattilaisilla on selkeä käsitys miksi he työtään tekevät ja kenen etu on aina tärkein. Se ei ole oma etu, vaan lapsen, nuoren, oppilaan etu. Näistä asioista kollegat myös mielellään kertovat. He jakavat oppimaansa kaikkien yhteiseksi hyödyksi. Se on mahtavaa!